mandag 6. juni 2016

CADHP2 Dag 11

Ikke mye å vise til i dag, kan bare kort fortelle at jeg har begynte med å lage animasjonen, jeg har to filer i max jeg holder på med, en eksteriør fil, og en interiør fil. Jeg har satt opp en path i begge filene og rigget til kamera og gjort diverse innstillinger. Jeg er ferdig med eksteriør rendringen, det går alltid mye fortere å rendre utendørs scener enn innendørs. Jeg holder på med å testrendre interiøret for å se hvor mye tid jeg kan gi hver frame. Som det ser ut nå så vil jeg bruke 64 timer på interiøret, kontrasten er at jeg brukte bare 2 timer og 8 minutter på eksteriøret. Med det må sise at ute så har jeg 200 frames, mens inne så er den på 350 frames. Det betyr at jeg rendrer hvert bilde i 10 minutter, noe som er veldig lite, kvaliteten på innendørs sekvensen kommer til å bli adskillig mye dårligere enn utendørs sekvensen. Men det er det jeg har av tid, jeg må ha litt tid i reserve i tilfelle max krasjer, noe som har vist seg kan skje veldig ofte. Ideelt sett skulle jeg ha hatt til rådighet 350 timer, dvs at jeg skulle kunne rendret hvert bilde i en time, men det er to uker det så da blir ikke det noe av. Men jeg kjører i alle fall med 24 fps som gjør animasjonen litt jevnere. Og jeg vil rendre 50 frames pr. gang, slik at jeg ikke får den kolossale katastrofen om det skulle oppstå krasj, slik vil jeg bare i værste fall miste 9 timer med render. Men vi krysser fingrene for at dette går bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar